27-09-2016

TAROT-KORT FOR UGE 39

Tarot-sættet jeg har brugt i dag er "Dreams of Gaia" skabt af den dygtige Fantasy kunstner Ravynne Phelan. Det er et fuldt illustreret tarot-sæt, og det har 81 kort i modsætning til de traditionelle sæt, der kun har 78. Heraf er 25 Major Arcana kort og 56 Minor Arcana kort. Major Arcana er helt omstruktureret, selv om der er nogle velkendte begreber gemt under de nye identiteter. 
Jeg har ikke haft det så længe, men dette sæt vokser for mig og viser sin store dybde endnu mere for hver eneste dag der går.. -Jeg er overrasket over den connection jeg følte med det allerede fra dag 1, og det er hurtigt ved at blive et af favoritterne!
Hjerte
I går aftes trak jeg et kort for denne uge, uge 39, 2016:
"Emotions"
Hjerte
“Your emotions make you human. Even the unpleasant ones have a purpose. Don't lock them away. If you ignore them, they just get louder and angrier.” 
-Sabaa Tahir, A Torch Against the Night
Hjerte
Kortet i denne uge handler om at arbejde med dine følelser, både de positive og de negative. Kortet handler især om at genkende og forstå de følelser der opstår i dig. Det symboliserer vigtigheden af at arbejde med og håndtere dine følelser -ikke at kontrollere dem, men at forstå dem, acceptere dem og lade dem flyde og passere naturligt. -Hvad fortæller dine følelser dig? Hvis du føler dig fredfyldt eller tilfreds, spørg dig selv hvorfor du har disse positive følelser lige nu? -At forstå og anerkende grunden til de positive følelser vil ikke bare få dig til at føle taknemmelighed og påskønnelse, men en forståelse af hvorfor du føler dig fredfyldt, vil også gøre dig i stand til at fastholde dig selv i den fredfyldte tilstand i længere tid, samt at få dig til at opnå samme tilstand igen i tider med tiltagende stress. -
Hvis du føler dig inspireret, spørg dig selv hvorfor? Hvad var det du gjorde, der pludselig gav dig inspiration? Igen, dette har en positiv indflydelse, specielt hvis du også kan lære at bruge de mere negative følelser på en positiv måde. 
-Hvis du føler vrede, spørg dig selv: ”Hvorfor?” -Hvad skal du gøre for at arbejde dig igennem denne vrede? -Er den proportionel i forhold til situationen? -Hvis du føler dig bange, hvorfor? -Hvad har udløst din angst? -Er den altid i baggrunden i form af stress? -I så fald, hvad kan du gøre for at reducere din stress? -Er der aspekter af din livsstil, som diet, søvnmønster eller arbejdsbyrde der bidrager til din stress og dermed forøger din angst? At forstå og anerkende de ting der får dig til at føle dig ubekymret, tilfreds og lykkelig, vil give dig redskaberne til at aflede din opmærksomhed, når der er behov for det. At lære at forstå de situationer der udløser din vrede og frygt, kan lære dig at undgå disse situationer, eller hjælpe dig med at komme nemmere igennem dem, når de er uundgåelige. Lav det til en daglig øvelse i denne uge at bruge nogle minutter på at mærke efter hvad du føler, og at respektere dine følelser ved at forstå de nyttige informationer, som de giver til dig.
Hjerte